Interactive Face Retrieval Framework for Clarifying User’s Visual Memory

This paper presents an interactive face retrieval framework for clarifying an image representation envisioned […]

A Study on the Sense of Burden and Body Ownership on Virtual Slope

 This paper provides insight into the burden when people are walking up and down slopes in a virtual environme […]

音響情報を用いた一枚画像からの動画生成

人間は音のような聴覚情報から動画のような視覚情報を想像することが可能である.このような機能をコンピュータで実現する研究として,顔の特徴点や体のボーンといった特徴量を用いることで,口や体の動きを生成する研究がある.しかし, […]

BBeep:歩行者との衝突予測に基づく警告音を用いた視覚障害者のための衝突回避支援システム

本研究では混雑した環境における視覚障害者と歩行者の衝突を回避するためのスーツケース型システム-BBeepを提案する.BBeepは周囲の歩行者の検出及び将来位置の予測結果から歩行者がユーザ(視覚障害者)と衝突する危険性を予 […]

VRにおける仮想的な坂道昇降動作と視覚操作に対するユーザ評価

本研究では現実空間において平地を歩いているユーザに対し,ヘッドマウントディスプレイ(HMD)を用いて坂道を表示し,昇降させた際の知覚に関してユーザ評価を行った. 広く普及しているHMDの多くは,使用環境としてリビングや実 […]

Data compression for measured heterogeneous subsurface scattering via scattering profile blending

Subsurface scattering involves the complicated behavior of light beneath the surfaces of translucent objects t […]

コンピュータビジョンと自然言語処理技術を用いた自動論文要約システム

近年,コンピュータサイエンス分野では論文数が急激に増加しており,全てを読むには膨大な時間を要する.本研究では,PDF ファイルから全自動で論文の要約を作成し,読者の理解を効率的にすることを試みる.提案手法は,コンピュータ […]

Linearly Transformed Cosinesを用いた非等方関与媒質のリアルタイムレンダリング

非等方関与媒質による間接光をリアルタイムで計算することは、その計算量の多さから一般的に困難と言われている。本研究は、関与媒質が放つ光を計算する際に必要な体積積分を、面積分と距離積分に分割することを考える。このとき、面積分 […]

GPUによる大規模煙シミュレーションとその高速化手法

格子法による煙シミュレーションにおける新しいGPUアルゴリズムの提案を行った。私たちの手法は,シミュレーションに必要な格子ごとの物理量の情報を離散コサイン変換を用いて圧縮するものである。これにより私たちの手法は,フルシミ […]

VRによる視覚操作を用いた仮想勾配昇降時の知覚調査

本研究では バーチャルリアリティ(以下:VR)での移動手段の1つであるルームスケールVRにおいて, 平坦な現実空間を歩く際に仮想空間上に坂道を表示し, 仮想的に坂道を昇降した際に人はどのような知覚をするのかを調査していく […]

FSNet: An Identity-aware Generative Model for Image-based Face Swapping

This paper presents FSNet, a deep generative model for image-based face swapping. Traditionally, face-swapping […]

Resolving Occlusion for 3D Object Manipulation with Hands in Mixed Reality

Due to the need to interact with virtual objects, the hand-object interaction has become an important element […]

Automatic Paper Summary Generation from Visual and Textual Information

Due to the recent boom in artificial intelligence (AI) research, including computer vision (CV), it has become […]

Efficient Metropolis Path Sampling for Material Editing and Re-rendering

This paper proposes efficient path sampling for re-rendering scenes after material editing. The proposed sampl […]