階層型マーカを用いた自己遮蔽に頑健なリテクスチャリング

テクスチャリングとは,マーカが印刷された物体表面をカメラで撮影し,画像内のマーカ領域に対してテクスチャ座標を推定することでテクスチャを入れ替える手法である.従来では,局所的に存在するマーカの色を参照することで各マーカの識 […]

局所的な異方性と硬さを考慮した高速なキャラクタの二次動作生成の提案

太ったキャラクタが動いた際に体の肉が揺れる「二次動作」は生き生きとしたキャラクタアニメーションには欠かせません.しかし,既存となる高速な計算手法は,筋肉特有の「線維方向に依存した挙動」を表現することが困難です.そこで我々 […]

ダンスコンテンツ研究が拓くエンターテインメントイノベーション

近年、恋ダンスやPPAPを始めとしたダンス映像コンテンツへの関心、認知度は非常に高まっていると言えます。それに伴い、撮影した実写動画だけでなく、初音ミクを代表としたCGキャラクタのダンスコンテンツも多く登場し、ホログラム […]

DanceDJ: ライブパフォーマンスのための実時間ダンス編集システムの提案

近年,3D ホログラム技術を用いたキャラクタのライブ演出が話題となっている.キャラクタを用いたライブ演出は,楽曲に込められた音楽的,言語的,感情的要素をダンスで体現し観客に伝える観点から有効な可視化手法の一つであると言え […]

原曲スコアの音楽特徴量に基づくピアノアレンジ

音楽の享受の仕方の一つに,楽曲をピアノ編曲し演奏する方法が増加している.しかし,必ずしも好みの楽曲のピアノ編曲譜面が入手できるとは限らず,自力で編曲譜面の作成を行う場合には多大な労力と専門知識を必要とする.そこで,本研究 […]

Court-based Video Summairzation and Retrieval Focusing on Rally Scene in Volleyball Video

Watching sports videos is a time-consuming task because of the long duration of a sports game. As a result, it […]

Court-based Volleyball Video Summarization Focusing on Rally Scene

In this paper, we propose a rally-rank evaluation based on the court transition information for automatic voll […]

Retexturing under Self-Occlusion using Hierarchical Markers

Conventional markers can’t handle a large deformation with self-occlusion, so we make the marker hierarc […]

3D Model Partial-Resizing via Normal and Texture Map Combination

Resizing of 3D model is necessary for computer graphics animation and application such as games and movies. In […]

Court-Aware Volleyball Video Summarization

We propose a rally-rank evaluation based on the court transition information for volleyball video summarizatio […]

Beautifying Font: Effective Handwriting Template for Mastering Expression of Chinese Calligraphy

We propose a novel font called Beautifying Font to assist learning techniques in writing Chinese calligraphy. […]