顔の変化による眠そうな顔の認知
顔の変化による眠そうな顔の認知
バレーボール映像における鑑賞支援システムの検討
ビジュアルコンピューティングワークショップ2016
歩行時におけるゲームキャラクタの注視点推定
ビジュアルコンピューティングワークショップ2016
データベースを用いた顔画像合成の最適化手法の提案
ビジュアルコンピューティングワークショップ2016
Live-action Portraits using Patch-based Texture Synthesis
MIRU2016 第19回画像の認識・理解シンポジウム, Posters
頭蓋骨形状を基にした顔の三次元肥痩シミュレーション
藤崎匡裕,鍵山裕貴,森島繁生, "頭蓋骨形状を基にした顔の三次元肥痩シミュレーション", Visual Computing / グラフィクスと CAD 合同シンポジウム 2016, ポスター, Tokyo, JPN, 2016.6/18-6/19.
CGアニメーションのための物体表面の凝着を考慮した摩擦音の生成
中塚貴之、森島繁生, "CGアニメーションのための物体表面の凝着を考慮した摩擦音の生成", Visual Computing / グラフィクスと CAD 合同シンポジウム 2016, ポスター, Tokyo, JPN, 2016.6/18-6/19.
複数人の視線追跡データから推定される関心領域に基づく動画への動的字幕配置手法
赤堀 渉、平井 辰典、河村 俊哉、森島 繁生, "複数人の視線追跡データから推定される関心領域に基づく動画への動的字幕配置手法", Visual Computing / グラフィクスと CAD 合同シンポジウム 2016, ポスター, Tokyo, JPN, 2016.6/18-6/19.
3D Facial Geometry Reconstruction using Patch Database
ACM SIGGRAPH 2016
Video Reshuffling: Automatic Video Dubbing without Prior Knowledge
ACM SIGGRAPH 2016
Automatic dance generation system considering sign language information
ACM SIGGRAPH 2016
Perception of Drowsiness based on Correlation with Facial Image Features
ACM Symposium on Applied Perception (SAP) 2016
A choreographic authoring system for character dance animation reflecting a user’s preference
ACM SIGGRAPH / Eurographics Symposium on Computer Animation (SCA) 2016
Friction Sound Synthesis of Deformable Objects based on Adhesion Theory
ACM SIGGRAPH / Eurographics Symposium on Computer Animation (SCA) 2016
Creating a Realistic Face Image from a Cartoon Character
ACM SIGGRAPH / Eurographics Symposium on Computer Animation (SCA) 2016